23-07-2014 Mont de Marsan - St. Sever - Reisverslag uit Saint-Sever, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 23-07-2014 Mont de Marsan - St. Sever - Reisverslag uit Saint-Sever, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

23-07-2014 Mont de Marsan - St. Sever

Blijf op de hoogte en volg Fred

23 Juli 2014 | Frankrijk, Saint-Sever

Omdat ik in Mont-de-Marsan een rustdag had gepland maar aan de andere kant ook graag in mijn dagelijks ritme wil blijven, besluit ik om de route naar Hagetmau (ongeveer 31 km.) op te delen in vandaag 18 km. en morgen de resterende 13 km.
Om 9 uur ga ik bij het Bureau de Tourisme eerst nog mijn stempel halen en vervolgens slenter ik wat rond. Echt "speciaal" is dit stadje echter niet en rond half elf zet ik koers richting St. Sever.
Het is vandaag Nationale Herdenking van de slachtoffers van vlucht MH17. Ik doe dat op mijn manier in het oude kerkje van Benquet.
De zon is er vandaag al vroeg bij en rond de middag is het 30 graden en er staat weinig wind. Ik loop weer over landweggetjes en voornamelijk tussen maïsvelden. Het laatste stuk verloopt over een graspad en langs de rivier L'Adour. Na de rivier te hebben overgestoken, volgt nog een heftige klim tot midden in het dorp.
Op een terras voor de kerk zitten ook de 4 pelgrims van gisteren. Je loopt de hele dag achter elkaar aan echter zonder elkaar onderweg te zien.

Omdat ik op dit moment weinig anders te melden heb, wil ik nog even reageren op de vraag of een Dazer werkt.
Ja, die werkt. Ik heb hem op het Pieterpad tweemaal gebruikt. Je ziet de hond vreemd reageren van "wat is dit nou" en vervolgens het honden-pad kiezen. Maar zoals de handleiding ook aangeeft, bij oude en dove! honden werkt het niet.

Totaal vanaf Vezelay 634 km. en nog maar 100 te gaan (maar wel langzaam de Pyreneeën in).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 28298

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: