24-07-2014 St. Sever - Hagetmau - Reisverslag uit Hagetmau, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 24-07-2014 St. Sever - Hagetmau - Reisverslag uit Hagetmau, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

24-07-2014 St. Sever - Hagetmau

Blijf op de hoogte en volg Fred

24 Juli 2014 | Frankrijk, Hagetmau

Vandaag is de 2e helft van mijn "rustdag" en dat heeft de wekdienst van mijn Samsung wel heel letterlijk genomen.
Ingesteld op 8 uur schrik ik om half 9 wakker van het trillen van de mobiel, een app van Ans:"Goedemorgen, je zult vandaag wel niet zo vroeg vertrekken". Nou, als dat bericht niet was gekomen, was ik misschien helemaal niet vertrokken!
Na te hebben ontbeten vertrek ik alsnog tegen 10 uur. Het is geheel bewolkt, 23 graden en dus prima wandelweer. Het landschap wordt weer meer glooiend en bestaat vandaag uit maïsvelden, maisakkers en mais met van die ontzettend grote sproei-installaties.
Gisteravond op het terras met de "groep Gosse" nog gehad over de Franse mentaliteit om alles met hekwerk, draad, kettingen, aan elkaar geknoopt touw hun privé af te schermen met bijbehorende bordjes en waarschuwingen en soms voor de meest onooglijke zaken. Maar goed, wij zijn hier te gast dus waar bemoeien wij ons mee.
Om half drie, het is ondertussen 28 graden, ben ik bij het Office de Tourisme voor de stempel, de laatste in deze credential maar ik heb nog een nieuwe bij me.
Hier tref ik ook Hermann und Anne uit het Duitse Bocholz in de buurt van Winterswijk. Wij drinken samen een biertje, maken een foto en ik wordt uitgenodigd op hun 41-jarig huwelijksfeest aanstaande zondag boven op de Col de Somport, ten zuiden van Pau waar vandaag op de Hautacam de finish van Le Tour ligt. Alleen, zij zijn met de fiets en ik te voet! Daarbij maak ik de oversteek vanuit St. jean via de Pas de Cisa op 1.430 m. en als alles meezit misschien aanstaande dinsdag (want ik houd waarschijnlijk dagen over). Met een "Tot ziens" en ik met "Aufwiedersehen" en een "Bon Camino" nemen we afscheid.

Totaal vanaf Vezelay 647 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 28254

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: