06-07-2014 La Chatre - Cluis - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 06-07-2014 La Chatre - Cluis - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

06-07-2014 La Chatre - Cluis

Blijf op de hoogte en volg Fred

06 Juli 2014 | Frankrijk, Cluis

Vandaag pas om half tien vertrokken want het zijn maar 20 km. In totaal nu, gerekend vanaf Vise 802 km. Het heeft vannacht flink geregend maar als ik vertrek is het droog maar wel een hoge luchtvochtigheid. Onderweg rust ik in een speeltuintje want banken zijn nog steeds schaars. De lucht begint er steeds dreigender uit te zien en ik zie op afstand de kerk van Cluis al liggen, nog 2,5 km. volgens Garmin maar zoals bij vele dorpen in Frankrijk, de kerk ligt op de hoogste punt. Ik drijf zowat de heuvel af en kom als een verzopen hond aan in het dorpscafe. Hier zit een Nederlands stel te schuilen die Langs Oude Wegen naar de Pyreneen fietsen. We raken aan de praat en het blijken Ruud en Helma te zijn uit Amerongen. Hoe klein kan de wereld zijn, Ans en ik zijn een paar weken geleden nog bijna langs hun huis gefietst. Omdat het niet echt droog wil worden en de verwachting voor de komende dagen beter zijn, besluiten zij in hetzelfde Chambre d'hote te overnachten als ik.
Chez Nous, bij Pascal & Michel, een groot huis met veel kamers, oud Engels ingericht, bibliotheken, een "huisknecht", heel apart dat het zou kunnen dienen voor een filmset
Vanavond dineren we allemaal samen en het zal mij benieuwen wat er nog meer uit de diverse kamers komt aanschuiven.
Ik laat jullie (en mezelf) nu in spanning achter en zal er morgen verder verslag uitbrengen.
Hojje wah.

  • 06 Juli 2014 - 21:06

    Hannie V. Vught:

    Hoi Fred,

    We lezen iedere dag je reisverslag, best leuk om te doen. Zo reizen we een beetje met
    Je mee.Wij zijn afgelopen
    Week ook nog een van onze fietstochten in Amerongen gestart, misschien ook wel
    Bij de voordeur van je reisontmoeting. Heel erg mooie omgeving om te fietsen.
    Hopen voor jou dat het weer toch iets beter gaat worden.Maar ja hier is het op het ogenblik
    Ook niet veel beter. Dit ben je snel moe. Droog maar lekker op , en morgen er weer met frisse moed tegenaan.

    Groetjes Christ en Hannie

  • 07 Juli 2014 - 17:25

    Peter En Mariet Crienen:

    Ha Fred,

    Keileuk om je verslagen steeds te lezen. Knap dat je je niet laat verslaan door het niet al te beste weer. Na regen komt immers zonneschijn. Geniet ze wah!!!

    Grroetjes Peter en Mariet

  • 31 Juli 2014 - 16:25

    Ruud:

    Dag waarde pelgrim!
    Ja, je was voor mij de eerste 'echte' die ik daadwerkelijk heb gesproken. En inderdaad, het is daar in Cluis een filmset waardig. Wat een leuke mensen. Kennelijk vond iedereen aanwezig jou en mij best wel aantrekkelijk :) .
    En ik heb inderdaad erg leuke foto's van het gebeuren weten te maken en ook van jou, al wandelend. Laat je me weten wat je e-mail-adres is?
    Helma en ik hebben mooi op tijd Lourdes en Oloron bereikt en we zijn daarna via de kust naar Bordeaux getrokken om met EasyJet terug te keren naar Amsterdam. En alweer met onbeschadigde fietsen.
    En Fred: Compliment voor je prachtige prestatie.

    Hartelijke groet
    Ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 28341

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: