01-07-2014 Nevers - Sancoins - Reisverslag uit Sancoins, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 01-07-2014 Nevers - Sancoins - Reisverslag uit Sancoins, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

01-07-2014 Nevers - Sancoins

Blijf op de hoogte en volg Fred

01 Juli 2014 | Frankrijk, Sancoins

Na het doe-het-zelf ontbijt (alles was er overigens, behalve mede-pelgrims?) loop ik om 8 uur over de Pont de Loire. Ik moet bijna 7 km langs een drukke weg en dat is niet echt leuk. Daarna kom ik aan de rivier Allier met daarnaast een kanaal voor de pleziervaart. Bij een stuw is een terras en ik drink een cola en eet een lekkere vette Magnum! Tegen half een loop ik Apremont sur Allier binnen, een ongekend mooi plaatje dat zo uit Engeland zou kunnen zijn overgeplaatst incl. de bijbehorende tuinen. Ik ga op het enige terras zitten aan de Allier en waan me God in Frankrijk, alleen ik moet nog wel 13 km. verder! Juist als ik er over denk om dan maar hier bij pastoor aan te kloppen, komt er een ouder echtpaar bij me zitten en raken we aan de praat. Meneer staat versteld van de rugzak en geeft aan vroeger ook wel eens met zo'n zak te hebben gesjouwd (lichting 54-4!!). Afin, na een poosje vraagt hij naar mijn eindbestemming voor vandaag en laat dat nu precies richting hun vakantie chalet zijn. Ik denk, ik wil nog wel even het godsgevoel houden en ga op zijn aanbod in. Zo kan het gebeuren dat ik om half vier in een lekker bad lig en aan Ans denk die mij in de oren heeft geknoopt om te genieten. Dus ik vind dat ik een goed excuus heb.

Vandaag 19 km gelopen en 13 km "genoten". Totaal 697 km.

  • 01 Juli 2014 - 18:16

    Mieke:

    Ik mis de knop "vind ik leuk". Haha goed gedaan Fred! Genieten staat voorop.. Grtz van ons.

  • 01 Juli 2014 - 19:06

    Nell Mol:

    Ha die Fred,

    Fijn dat je zo geniet, wij genieten van jouw verslag.
    Stukje Frankrijk in Horst, we zien je zo voor ons.
    Wat een gastvrije mensen zijn er toch, dat zijn de pareltjes op onze aardbol.
    Geniet van al het mooie op je weg.

    Groetjes, Ton en Nell

  • 02 Juli 2014 - 23:06

    Christ En Hannie Van Vught:

    Hallo Fred,
    Wij zien aan je verslag dat het goed gaat met jou en je missie. Vooral genieten het is zo weer voorbij.
    Groetjes Christ en Hannie

  • 02 Juli 2014 - 23:55

    Christa:

    Heej Fred,

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat en dat je je strakke regiem ook af en toe los kunt laten om te genieten. Ga zo door...!!
    Ik ben inmiddels een trouwe fan van je reisverslag. Je hebt een roeping gemist!

    Groetjes, Christa en kids+aanhang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 28275

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: