30-06-2014 Maubranche - Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 30-06-2014 Maubranche - Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

30-06-2014 Maubranche - Nevers

Blijf op de hoogte en volg Fred

30 Juni 2014 | Frankrijk, Nevers

Vanmorgen om kwart voor 7 gegeten en een half uur later aan de wandel. Het wordt een lange dag met in het begin nog een fikse heuvelrug. Daarna wordt het landschap richting de Loire vlakker, ik laat de Morvan achter mij. Ook nu geen granen meer maar weiland met wit rundvee en akkerbouw. Verder is het verstand op nul en meters maken. Gelukkig wordt het niet al te heet en ik doe slechts 1 dorpje van betekenis aan waar ik een blikje fris kan kopen. Tegen 4 uur loop ik Nevers binnen en meld ik mij aan bij Espace Bernadette waar ik als pelgrim voor 18 euro onderdak met ontbijt krijg. Na een bezoek aan de glazen tombe van Bernadette van Lourdes en na een kaars in de grot a la Tienray te hebben aangestoken, loop ik door het park naar het centrum en drink mijn dagelijkse biertje en eet een burger met friet. Net als ik denk dat ik ook nog muziek krijg aangeboden, blijkt het een videoscherm te worden en komen uit alle windrichtingen mensen met 'omgekeerde Nedelandse vlaggen". Ik waan me net op het plein bij De Lange! Ik exuseer mij omdat ik niet juich bij het eerste doelpunt en besluit maar de rust op te gaan zoeken bij de zusters want morgen wordt ook een lange dag.

Vandaag 31 km, totaal vanaf Vise 665 km.

  • 29 Juni 2014 - 22:08

    Guppies:

    Ha die Fred hopelijk is etappe 3 op maandag 30 juni net zo gezellig als je reis naar Vezelay op donderdag, maar dan zonder omweg. Groetjes vanuit Ouistreham.

  • 30 Juni 2014 - 21:16

    Theo, Desiree, Job En Sten Janssen:

    Vanuit een zonnig Hegelsom willen wij jouw veel wandel plezier wensen in de komende tijd. Geniet van al je belevingen daar, en houd de voetjes blaren vrij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 28260

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: