21-07-2014 Captieux - Roquefort - Reisverslag uit Sarbazan, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 21-07-2014 Captieux - Roquefort - Reisverslag uit Sarbazan, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

21-07-2014 Captieux - Roquefort

Blijf op de hoogte en volg Fred

21 Juli 2014 | Frankrijk, Sarbazan

Als ik van morgen om 8 uur wegloop, is het zwaar bewolkt en nog vochtig van de regen van gisteren. Ik ben al weer snel op de oude spoorlijn waar een man een stukje voor mij op loopt. In zijn rechterhand heeft hij de wandelstok en onder zijn linkerarm de krant en 2 stokbroden. Ik haal hem in en komen aan de praat over koetjes (die hij niet heeft) en moutons, die heeft hij wel. Hij slaapt zelfs in de schapenstal nu zijn eeuwenoude huis wordt gerenoveerd. Bij droog weer loopt hij zo elke dag naar het dorp, 2 km. heen en weer terug. Als hij bijna thuis is, vraag ik of ik een foto van hem maken. Hij is bijna vereerd en neemt een pose aan. Na een ferme handdruk nemen we afscheid. Aardige kerel.
Een stuk verder lukt het me net als gisteren weer een hert te "schieten". Als het mij ziet, springt het onder luid protest weg.
Ik loop onder de bomen in een vochtige vegetatie van varens en er staat bijna geen wind en ja hoor, ik wordt bijna lek gestoken door muggen. Er is geen houden aan. Als ik vanavond niet eerst aan de bloedtransfusie wil, zal ik hier weg moeten.
Zo besluit ik na zo'n 13 km. een doorsteek te maken naar de D932, niet de leukste route hoewel het met de drukte reuze meevalt sinds de aanleg van de A65. Zo loop ik de volgende 18 km. over een nagenoeg kaarsrechte maar wel mugvrije weg. Echter de wetenschap dat de komende dagen dit wel goed zullen maken, geeft mij voldoende energie.
Rond twee uur komt de zon goed door en is het al gauw 25 graden. Voor het eerst hoor ik in de berm de krekels. Dat is een goed teken, dan is er goed weer op komst.
Om half vier loop ik Roquefort in ( maar niet het Roquefort dat zo bekend is om zijn kaas!)
Ik douche me koud om de jeuk van de muggenbeten zo te beperken en ga dan mijn verdiende biertje drinken. Op het terras hoor ik van Nederlandse toeristen dat er zojuist nog 4 Nederlandse pelgrims voorbij zijn gekomen.

Vandaag 31 km. en totaal vanaf Vezelay 591 km.














  • 21 Juli 2014 - 22:19

    Ton Hendriks:

    Fred,

    Ik volg je nu van dag tot dag. De 4daagse zit erop dus we hebben tot de volgende wandeltocht (heuvleland4daagse) volop ruimte.

    Ik heb mijn eigen dagboek naast jouw verslag liggen. Howewel we ongeveer dezelfde route hebben is het toch mooi om te lezen dat jij op andere plekken terecht komt. En trouwens ik ben in de streek waar je nu zit bijna verzopen. Het regen hield maar niet op... gelukkig zijn voor jou de voorspellingen beter.

    Hou je taai and....don't Talk, Walk!

    Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 28238

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: