19-07-2014 Monsegur - Auros - Reisverslag uit Auros, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 19-07-2014 Monsegur - Auros - Reisverslag uit Auros, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

19-07-2014 Monsegur - Auros

Blijf op de hoogte en volg Fred

20 Juli 2014 | Frankrijk, Auros

Zo snel verleer je het tellen, vanaf Vezelay zijn het geen 515 km. zoals ik gisteren aangaf maar 505 km. en vanaf Vise 1.086 i.p.v. 1.115 km. Excusez moi.
Vandaag is het weer bewolkt maar de luchtvochtigheid is hoger. Tot La Reole loop ik door een licht glooiend landschap met druivenstruiken, mais, zonnebloemen, bos en een boomgaard met pruimen waarvan er enkele al rijp zijn (en nu niet meer!).
Bij La Reole drink ik op een terras bij de brug over La Garonne een cola en steek deze daarna over. Midden op de brug maak ik een locatie-app en stuur die naar Ans waarop zij even later reageert en vraagt of ik aan het zwembad lig!
Ik kom vervolgens nog door een viertal dorpjes waarvan ik denk dat je er wel een koffie en koud water kunt scoren maar helaas, niets. In de koelte van de kerk van Pondaurat drink ik dan maar mijn eigen p..lauwe water en Orangina. In het Livre d'or zie ik dat hier vandaag meer Nederlanders binnen zijn geweest w.o. Gosse en Gryt uit Friesland.
In Auros aangekomen logeer ik voor € 22 incl. maaltijdsoep in een echt chateau en niet in zo'n vervallen krot maar in een schitterend onderhouden chateau zelfs nog iets hoger gelegen dan de kerk (en dat wil wat zeggen) met een grote tuin en rondom de mooiste vergezichten.
Slapen doe ik in een stapelbed a la het SAC-huis in Grindelwald wat bij de meesten wel bekend is. Om half acht wordt een grote ketel soep gebracht (van die dikke, dwars door d'n haof-soep met vlees) met brood en als ik dat op heb, kan ik geen boe of bah meer zeggen.
Ondertussen is het buiten noodweer geworden en kan de eigenaar van het chateau de oversteek naar mijn verblijf niet meer maken zodat ik de stempel in mijn credential mis maar ik heb de foto's en herinnering.
Namens kasteelheer Frédéric, a bientot.

  • 22 Juli 2014 - 08:52

    Paul:

    Als je nog mooie chateau's tegenkomt die te koop staan: wij zoeken nog wat. Liefst rustig gelegen en goed onderhouden met voldoende grond :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 28284

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: