14-07-2014 Sorges - Perigueux - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 14-07-2014 Sorges - Perigueux - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

14-07-2014 Sorges - Perigueux

Blijf op de hoogte en volg Fred

14 Juli 2014 | Frankrijk, Périgueux

Sorges. Nationale feestdag. Geen vlaggen, geen klokkengebammel, rien, nada, niks! Sorges schijnt enkel bekend te zijn om zijn truffels, ze hebben zelfs een truffelmuseum vergelijkbaar met het champignonmuseum in de Melderse (Melderslo). De enige die er wel bij vaart is de eigenaar van Auberge de la Truffe. Ik durfde er in mijn outfit en met de creditcard in de hand geen biertje te gaan drinken! Ik denk dat ze dat zelfs "in een bedje van" zouden presenteren. Dan maar op naar Perigueux, een stadje 20 km. zuidelijker. Volgens madame van de CH zou daar vanavond wel feest zijn en vuurwerk. Ik ben zo ingelopen dat ik al om half twee daar aankom. Via het Bureau de Tourisme regel ik een onderkomen aan de rivier en bij de Basiliek waar het vanavond te doen is want op de borden staat dat er vanaf zes uur niet meer geparkeerd mag worden, dus recht voor mijn raam.
Na het dagelijkse ritueel van douchen, klein wasje doen en een waslijntje spannen van de douchekop naar de deurklink van de badkamerdeur, ga ik het oude stadscentrum in.
Wat een schitterend oud centrum, zo typisch oud Frans met een alles overheersende basiliek, ik zou willen dat je kon zien wat ik zie. Als je ooit in deze omgeving komt, een echte aanrader! Overigens, op 26 juli is Perigueux etappeplaats van Le Tour. De beelden van dit oude centrum zullen zeker te zien zijn op tv.
In de basiliek haal ik nog een tampon (=stempel) en drink aan het plein, waar men bezig is met het opbouwen van een podium, mijn dagelijkse biertje. Het zonnetje schijnt, dit kan niet meer stuk, ik geniet.
A bientot.







  • 14 Juli 2014 - 21:19

    Bert En Petra Versleijen:

    Hoi Fred
    We hebben alle mooie verhalen van jouw bijgelezen. Mooi de locaties en de mensen die je op je weg tegenkomt. Geniet van deze reis en we zullen smullen van je verhalen.

    Petra en Bert Versleijen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 28271

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: