09-07-2014 La Souterraine - Marsac - Reisverslag uit Marsac, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 09-07-2014 La Souterraine - Marsac - Reisverslag uit Marsac, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

09-07-2014 La Souterraine - Marsac

Blijf op de hoogte en volg Fred

09 Juli 2014 | Frankrijk, Marsac

Gisteravond tijdens het eten kwam nog een echtpaar met zoon aan. Zij fietsen van Maarsen naar Santiago de C. Van de wedstrijd Brazilië-Duitsland heb ik alleen de 1e helft gezien want toen was het al wel duidelijk. Vanmorgen een echt goed ontbijt voor Franse begrippen, incl. vlees en joghurt. Om kwart over 8 op stap en ik ben amper10 minuten onderweg, word ik door een madame aangesproken: Ce n'est pas la bonne route. Ik zeg, mais oui, mon Garmin zegt dat dit een route tres calme naar Benevent L'Abbaye is. Ze kijkt naar mij en zegt bonne route maar met een gezicht van "eigenwijze Hollander".
Het is de 3e dag dat ik door het departement Creuse wandel, een mooie groene streek, te vergelijken met de Eifel
Vandaag bereik ik ook het hoogste punt op 500 meter. In Chamborand loop ik even over met een oudere pelgrim uit de buurt van Eupen en kan dus Duits met hem praten. Maar zijn tempo van hooguit 3 km. tegenover dat van mij van 4,5 km. doet ons al gauw besluiten ieder onze eigen gang te gaan. Op een klein buitje na is het droog gebleven maar met 18 graden is ook hier de zomer nog ver weg maar om te lopen, je hoort mij niet klagen. Om half vier ben ik bij Chez Bernie waar ik zo meteen met een aantal Franse pelgrims op mijn kamer naar Nederland-Argentinië ga kijken.

Vandaag 25 km. en totaal vanaf Vise 873 km.



  • 10 Juli 2014 - 15:02

    Loes:

    Hoi Fred, heb contact gehad met Ans en die heeft me dit adres gegeven.
    Leuk om mee te lezen wat je zoal meemaakt. Je hebt al een aardig stukje gelopen. Moet nog wel alle verslagen lezen, want heb alleen even de laatste gelezen. Ga vanavond dus ook aan de slag! Loop ze en ik laat nog wel wat horen. Groetjes Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 28276

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: