26-07-2014 Orthez - Sauveterre de Bearn - Reisverslag uit Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 26-07-2014 Orthez - Sauveterre de Bearn - Reisverslag uit Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

26-07-2014 Orthez - Sauveterre de Bearn

Blijf op de hoogte en volg Fred

26 Juli 2014 | Frankrijk, Sauveterre-de-Béarn

Het was gisteravond (en het duurt nog het hele weekend) een echt Baskisch volksfeest, vol temperament, trommels en trompetten en samenzang en -dans op een intiem binnenplein. Iedereen is voornamelijk in het wit gekleed met een rode sjaal en sommige met rode sjerp. Het bier en de wijn vloeien rijkelijk in de speciaal hiervoor gemaakte bekers met opdruk. Ik werd vannacht/vanmorgen? nog wakker toen er een aantal naar huis toe toeterden.
Over toeteren gesproken, dat doen ook geregeld automobilisten en steken daarbij hun hand op of uit het raam: "Ik word herkent, ik ben beroemd!"
Het vlakke is er ondertussen helemaal uit nadat ik gisteren in Basses Pyrenees ben gekomen. Trouwens ook de mais wordt minder, het is nu meer grasland met soms vee erin.
Maar het mooiste zijn toch wel de vergezichten die zich steeds vaker aandienen hoewel het steeds steigen en dalen (en vooral dit laatste) zijn tol vergt. Het onderste deel van mijn rechter scheenbeen raakt geïrriteerd (shin splints?) en daarom probeer ik na aankomst zo weinig mogelijk meer te lopen en het mwat te koelen met ijsblokjes.
Vanavond slaap ik in het "tuinhuis" van Auberge de Saumon, net over de brug over de Gave d'Oloron. Het ligt pal aan de route van morgen en dus zal ik hier vanavond ook maar eten (maar geen Saumon! ).
Ook morgen in Ostabat-Asme heb ik een onderkomen direct aan de route geregeld.

Vandaag 21 km. en totaal vanaf Vezelay 694 km.







  • 27 Juli 2014 - 08:45

    Jan Hesen:

    Hey Fred,
    Wat een reis en wat een ervaringen! Als je geen (nog grotere) nieuwe uitdagingen meer hebt, dan blijft deze tocht als lonely cowboy jou altijd bij.
    De laatste loodjes nog, veel succes.
    Groetjes, ook namens Antoinette, van neef Jan (de oudste en tegelijk ook jongste!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 28235

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: