20-07-2014 Auros - Captieux - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 20-07-2014 Auros - Captieux - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

20-07-2014 Auros - Captieux

Blijf op de hoogte en volg Fred

20 Juli 2014 | Frankrijk, Captieux

Ik zie vanmorgen op het journaal dat het ergste noodweer net aan onze streek voorbij is getrokken en vooral aan de kust voor veel schade heeft gezorgd.
Ik moet vanmorgen zelf voor mijn ontbijt zorgen en daarmee ben ik zo klaar: een halve liter vruchtenjochurt. Ik weet dat ik na 10 km. Bazas aandoe, een redelijk grote plaats met een prachtige kerk aan een groot plein en daar bestel ik twee pain au chocolat en een grande café au lait. Daar kom ik de dag wel op door.
Vanaf Bazas volg ik de route / GR642, een graspad onder de bomen, heerlijk koel en geheel vlak omdat het vroeger een spoorlijn was. Ik krijg onderweg de kans een hertje te schieten (met het fototoestel!) voordat het mij opmerkt en het hertenpad kiest. Trouwens, dat vlakke is na al die dagen van op en af een verademing
Rond een uur of een begint het te regenen en ik besluit om de plu maar uit de rugzak te halen en de regenhoes over de rugzak te doen.
Het blijft tot de avond spetteren waardoor alles lekker afkoelt. Je ziet het aan de huizen, de luiken, ramen en deuren staan open, even lekker doorwaaien en opfrissen.
Vandaag heb ik weer repas, eten wat de pot schaft en zolang dat geen vis is, komt alles goed en anders slikken en naspoelen met wijn.
Morgen een lange etappe naar Roquefort zonder waterpunten onderweg maar de douche is al telefonisch geregeld. Daar wordt ik met de dag handiger in.
Ik zie net op het journaal dat de weersverwachting voor de komende week er erg hoopvol uitziet.

Gisteren 28 km. en vandaag 27 km., in totaal vanaf Vezelay 560 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 28191

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: