18-07-2014 Ste. Foy la Grande - Monsegur - Reisverslag uit Monségur, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 18-07-2014 Ste. Foy la Grande - Monsegur - Reisverslag uit Monségur, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

18-07-2014 Ste. Foy la Grande - Monsegur

Blijf op de hoogte en volg Fred

18 Juli 2014 | Frankrijk, Monségur

Ben ik gisteren nog vergeten te vermelden maar je loopt hier het wijnbouwgebied van Bergerac en Bordeaux in, waar volgens de kenners de beste Franse wijnen worden geproduceerd.
De Belgen komen tegen 10 uur terug in het hotel maar gaan meteen op een oor. Echte sportlui! Ook ontvang ik om half twaalf nog een foto van een bittergarnituur op het terras van het kleinste cafe van Horst. Leuke vrienden!
Vanmorgen om 7 uur ontbijt samen met de pedaleurs. De aardige mevrouw van het Grand Hotel heeft het er maar druk mee. Als ik om 8 uur vertrek, is het zwaar bewolkt en dat blijft zo tot de middag en daardoor valt de temperatuur best wel mee, zeker door het briesje wat waait.
Omdat ik de hele dag geen "waterpunt" zal tegenkomen, heb ik voor de zekerheid 1 liter vocht extra bij me, maar vandaag voor € 1,50! Ik wandel de hele dag door de wijn"heuvels", men is druk aan het snoeien. Het zijn vandaag allemaal heel rustige (land)wegen en een paar keer kruis ik de GR 654.
Rond de middag breekt de zon voorzichtig door en wordt het al snel broeierig warm maar dan heb ik al 17 km. onder de zolen. Zo'n 3 km. voor Monsegur begint het in de verte te donderen. Ik denk het zal me toch niet weer gebeuren zoals in Cluis en ik schakel een tandje hoger want het is nog een pittig klimmetje. Net als de eerste druppels vallen, plof ik nat bezweet op een overdekt terras in Monsegur. Gehaald!
Als de bui voorbij is, loop ik naar Tilleuls waar voor vannacht mijn bed staat. Na de dagelijkse zaken (douchen en klein wasje) ga ik naar het Bureau de Tourisme voor de stempel en regel ik het privé onderkomen voor morgen in Auros op Chateau dÁuros.

Vandaag 27 km. en totaal 1.115 km. vanaf Vise.

Overigens, vanaf Vezelay heb ik nu in 3 weken 515 km. afgelegd en lig ik voor op mijn planning (nog 9 dag-etappes) maar ik zie wel hoe de resterende 2 weken gaan verlopen, de weersverwachting ziet er niet echt slecht uit maar het blijft een verwachting.
A demain.

  • 19 Juli 2014 - 19:11

    Henk Versleijen:

    Hoi Fred, wat een fraaie prestatie! Ik heb net even de kaart bekeken en jouw route tot op heden gevolgd. Petje af! Als een echter pelgrim ga je dag voor dag en maakt kennis met een grote diversiteit aan mensen die je pad kruisen. Dat zijn waardevolle belevenissen en maken je tot een echte wereldburger. Veel succes met het vervolg en wij blijven je volgen.

    Groetjes, Francien en Henk

  • 19 Juli 2014 - 22:45

    Paul:

    Heej Fredje, goed bezig! Je moet toch maar vaker een pauze inlassen als je zo hard opschiet :-)

    Leuke verhalen om te lezen trouwens, grappig al die verschillende mensen die je tegenkomt. Erg interessant!

    Succes met het restant, je boekhoudingen zijn in goede handen dus je kunt evt doorlopen naar Santiago :-p

  • 20 Juli 2014 - 10:51

    Carla Vissers:

    Hallo Fred,

    Wat leuk om al jouw verslagen te lezen, je schrijft heel leuk en dat met 1 vinger!!!! Ik volg je vanaf dag 1. Het weer hier is ongeveer hetzelfde, vandaag iets minder warm, maar wel benauwd. Succes met de rest van je wandeltocht en tot over een aantal weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 28221

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: