17-07-2014 Mussidan - Ste. Foy la Grande - Reisverslag uit Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 17-07-2014 Mussidan - Ste. Foy la Grande - Reisverslag uit Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

17-07-2014 Mussidan - Ste. Foy la Grande

Blijf op de hoogte en volg Fred

17 Juli 2014 | Frankrijk, Sainte-Foy-la-Grande

Mussidan. Mussidan. Tijdens het eten gisteravond speelde dit steeds door mijn hoofd en plotseling wist ik het. Elvis!
Muss-i-dann, muss-i-dann. Ik durf dit met jullie wel te delen want dit krijg ik een gemiddelde Fransoos toch niet uitgelegd.
Maar nu naar vandaag. Het zou 35 graden worden en dat is nog gelukt ook. Omdat ik wist dat het eerste " waterpunt " 5 km. voor de eindbestem-ming zou liggen, sla ik bij de uitbater (uitbuiter) van Le Midi maar wat extra vocht in. Ook hij wist dit blijkbaar want zonder met de ogen te knipperen vroeg hij € 2,50 voor een pakje biologische jus de pommes van 0,2 liter (of ik had eerst weer 1,5 km terug naar het centrum moeten lopen).
Ik besluit om vandaag de D20 te volgen, recht aan / recht toe om zo weinig mogelijk "extra km." te hoeven maken. Het ging vandaag weer wat meer heuvel op en af dan de voorgaande dagen maar wel door een bosrijk gebied zodat ongeveer de helft van de route in de schaduw kon worden gelopen. Maar die andere helft: GLOEIENDE, GLOEIENDE!!
Bij mijn "waterpunt" heb ik een lekkere, grote, koude cola gedronken en vervolgens de Dordogne overgestoken die de departementsgrens vormt zodat ik nu in de Gironde ben.
Als ik dit schrijf, komt er net een club cyclisten binnen uit Ieper (B) die op weg zijn naar Lourdes. Zo te horen hebben ze het best naar hun zin. Kan nog wat worden vanavond maar ik kan weer eens Nederlands praten.

Gisteren 22 km., vandaag 27 km., totaal 1.059 km


  • 17 Juli 2014 - 19:54

    Guppies:

    Hallo Fred, heel avontuurlijk maar vooral gezellig, lijkt ons dat wandelen door het Franse landschap. Je hoort van alles, ziet heel veel en ontmoet veel excentrieke mensen.
    Hopelijk zijn jouw biertjes niet zo aan de prijs, dan dat biologische pakje appelsap.
    Je bent zeker nooit in Rome geweest!
    Gelukkig kunnen we in ons in Het Centrum van Horst door de aangename temperatuur vanavond laten uitbaten. Wijn, bier en vooral de snacks zullen zeker goed smaken.
    Jammer dat je er niet bij bent om het potje uit te ..........!?!?
    Hoije wah. Groetjes van de Guppies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 28207

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: