16-07-2014 St. Astier - Mussidan - Reisverslag uit Mussidan, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 16-07-2014 St. Astier - Mussidan - Reisverslag uit Mussidan, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

16-07-2014 St. Astier - Mussidan

Blijf op de hoogte en volg Fred

16 Juli 2014 | Frankrijk, Mussidan

Nog even een aanvulling op de "tussenbalans", hier heeft elk huis een (waak)hond en ze lopen allemaal te blaffen maar wel achter een hek met gesloten poort of aan de ketting. Ik heb mijn stok of Dazer dus nog niet hoeven te gebruiken.
Vandaag een mooie en heel rustige route over eenpersoons landweggetjes, alleen was het bij vertrek al 20 graden en rond half vier 33 graden, maar toen stond ik al onder de douche. Onderweg in Sourzac heb ik mij nog lekker verfrist in een bergbron onder een Mariabeeld. Ik merk wel dat ik nu eerder een pauze inlas door een koffie te nemen op een terras (en die zijn er ook meer dan in de begindagen) want bij 17 graden en grijs weer stap ik het liefst door.
Volgens de site van Chambre d'hote Midi zijn pelerins het hele jaar door welkom maar vandaag dan wel zonder mogelijkheid tot eten. Dat betekent 1,5 km. terug naar het centrum maar ook hier heb elk nadeel zijn voordeel, het CH ligt wel nagenoeg op de route van morgen en maar goed ook want de Meteo geeft dan 35+ aan. Ik zie wel, mijn (koude) douche van morgen heb ik zojuist telefonisch geregeld in Ste. Foy la Grande.

  • 17 Juli 2014 - 21:16

    Mieke :

    Hoi Fred
    Je kent mij niet.
    Maar ik volg je al enige tijd omdat ik volgend jaar naar Santiago wil lopen.
    Ik lees dat je een dazer hebt, hoe is jou ervaring met de dazer.
    Het is mooi dat ik je op deze manier kan volgen.
    Heel veel wandel plezier, dat het maar niet al te warm mag worden.
    Groeten Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 28202

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: