15-07-2014 Perigueux - St. Astier - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 15-07-2014 Perigueux - St. Astier - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

15-07-2014 Perigueux - St. Astier

Blijf op de hoogte en volg Fred

15 Juli 2014 | Frankrijk, Saint-Astier

Als zo'n klein provincie-stadje Le Tour weet binnen te halen dan kunnen ze ook een feestje bouwen op de 14e juillet. Het was gisteravond heerlijk druk op de intieme terrasjes met muziek en een fijne temperatuur en atmosfeer.
Om klokslag elf uur ging langs de oever van de L'Isle de straatverlichting uit en volgde een 20 minuten durende vuurwerkshow vanaf zo'n 6 lanceer inrichtingen waarvan 2 wat hoger op in de heuvels. Een oorverdovend en schitterend spektakel. Daarna ging het feest weer door maar even naar middernacht hield ik het voor gezien.
Vandaag is het een korte etappe ingegeven door de overnachtingsmogelijkheden. In een keer doorlopen naar Mussidan betekent bijna 40 km. (met bepakking) en dat laat ik liever over aan de militairen bij de Nijmeegse Vierdaagse die vandaag is begonnen.
Als ik om 9 uur vertrek, hangt er nog wat mist in de heuvels (of is het nog damp?). Ik volg het stroomdal van de L'Isle en dus nagenoeg vlak. Rond de middag leg ik mij in Razac sur L'Isle op een grasveldje onder een boom en doe een dutje van bijna een uur, ik heb immers tijd genoeg en het is 26 graden.
Tegen drie uur arriveer ik bij Chambre d'hote Les Rives des L'Isle in St. Astier (en zonder dat ik dat het van tevoren wist!) een toplocatie voor dat geld. Bijna nieuw, launche-bedjes aan de oever van de snelstromende rivier,ik krijg een koud biertje aangeboden en dat bij ondertussen 29 graden.
Het leven van een "pelgrim", soms valt het mee!

Vandaag 18 km., totaal met de 20 van gisteren 1.010 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 28183

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: