13-07-2014 La Coquille - Sorges - Reisverslag uit Sorges, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 13-07-2014 La Coquille - Sorges - Reisverslag uit Sorges, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

13-07-2014 La Coquille - Sorges

Blijf op de hoogte en volg Fred

13 Juli 2014 | Frankrijk, Sorges

Het miezert als ik om half negen weer op pad wil gaan. Ik besluit om in de lange afritsbroek te gaan, regenhoes over de rugzak, de para tegen de pluie bij de hand maar geen regenjas aan want echt koud is het niet.
Het is vandaag een route die je nu bijna dagelijks bij Le Tour kunt zien, een lange streep door het landschap, kilooooometers lang met af en toe een bultje zodat de koploper uit het zicht van het peloton kan blijven. Vandaag ben ik de koploper maar van een peloton is geen sprake. Het lijkt wel of de Fransen zich aan het opmaken zijn voor morgen. Wat je wel steeds meer ziet en dan met name op de RN21 zijn auto's met Nederlandse- en Belgische kentekens. De vakantie-intocht komt blijkbaar op gang.
Onderweg heb ik een keer of drie voor korte tijd mijn plu moeten opsteken maar al met al viel het nog best mee.
Om half vier was ik bij het Maison du Pelerin waar ik een kopje koffie kreeg aangeboden en een stempel in mijn credential. Vervolgens heb ik eerst mijn nichtjes Janna en Juul gefeliciteerd met hun 21e en 19e verjaardag vandaag.
Daarna ben ik naar Chambre d'hote Valentini gelopen samen met een iets ouder echtpaar uit Limoges dat ook in het M.d.P. zat. Met de Parijse vrijwilligsters van het M.d.P. heb ik afgesproken dat ik vanavond bij hen zal komen eten. Zij konden dat wel waarderen en zouden voor voldoende vin zorgen.
Wat betreft Sorges, op de landkaart lijkt het meer dan dat het in werkelijkheid is en van een groot feest morgen moet ik me maar geen al te grote voorstelling maken. Maar we zullen wel zien en jullie binnenkort lezen.

Vandaag 28 km. en totaal 972 km.

  • 13 Juli 2014 - 19:08

    Oudste Fred En Ine:

    (JONGSTE) Fred eindelijk tijd gemaakt om te lezen hoe je wandeling verloopt. Zo leuk te lezen over de mensen die je ontmoet en de steeds weer verrassende slaapplekken. We blijven je zeker volgen op je tocht. Wij wensen je dan ook nog heel veel leuke ontmoetingen toe. En heel belangrijk om zoals Ans je mee heeft gegeven vooral GENIETEN!!!!
    Groeten vanuit Blerick van OUDSTE Fred en Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 28204

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: