12-07-2014 Les Cars - La Coquille - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 12-07-2014 Les Cars - La Coquille - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

12-07-2014 Les Cars - La Coquille

Blijf op de hoogte en volg Fred

12 Juli 2014 | Frankrijk, La Coquille

Het wordt vandaag een "vaderdag" etappe met 20 km.
Vannacht was ik de bezitter van het hele B&B, geen kip te zien. Het dejeuner was dan ook zeer petit vanmorgen en nadat ik de deur achter mij heb dicht gemaakt, verlaat ik deze "wereldstad" om half negen.
Het is wederom een prachtige route, hoofdzakelijk in de schaduw van de bosrijke omgeving hoewel de zon niet echt uitbundig schijnt, is het 21 graden. De villa's met bijbehorende tuinen en waterpartijen worden zo mogelijk nog groter. Ik heb een foto gemaakt van "buurman en buurman". Ik zal ze t.z.t. bij dit verslag plaatsen.
Ondertussen verlaat ik het departement Haute Vienne en loop ik de Dordogne in, een streek die al meer aan vakantie doet denken. Het landschap wordt ook wat vlakker, minder steile hellingen en dito afdalingen, iets waar ik niks op tegen heb. Het is te vergelijken met Zuid Limburg.
Ik kom ook steeds meer auto's tegen met Frans kenteken maar met het stuur "aan de verkeerde kant". Het blijkt dat deze streek erg geliefd is bij de Engelsen.
Tegen kwart voor 2 loop ik La Coquille binnen en hoewel een oud pelgrim aangaf dat pelgrimeren gelijk staat aan afzien (hoewel dit uiteraard ook weer een relatief begrip is), is het voor mij genieten van de omgeving en de Franse levensstijl en daar hoort volgens mij ook wat luxe bij. Trouwens, vroeger ging men op pelgrimage als boetedoening en ik heb helemaal geen zonden begaan!!
Dus ik drink weer mijn biertje en ga straks lekker eten.

Vandaag 20 km., totaal 964 km.

  • 13 Juli 2014 - 18:21

    Marlies:

    Hoi Fred.

    Met plezier je reisverslagen gelezen. Leuk al die mensen
    die je onderweg treft. Nog veel wandelplezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 28224

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: