10-07-2014 Ambazac-Limoges - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 10-07-2014 Ambazac-Limoges - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

10-07-2014 Ambazac-Limoges

Blijf op de hoogte en volg Fred

10 Juli 2014 | Frankrijk, Limoges

Omdat ik op mijn kamer televisie heb, vragen de 4 Franse pelgrims of ze bij mij mogen komen kijken. Als ze maar voor Ollande zijn, zeg ik (ook wel wetende dat hun -niet zo geliefde- president zo heet). Maar voor die tijd moet ik nog een probleem zien op te lossen. Wat Bernie ook probeert, we krijgen geen overnachting geregeld in St. Laurent les Eglises, wel 3 km. verder op een camping maar zonder tentje en bij 10 graden is het dat ook niet. Na wat gepuzzel en bestudering van een landkaart (ik heb immers alle routes in mijn Garmin staan), is de conclusie dat ik om 08.04 de trein naar Ambazac neem en vandaar naar Limoges loop. Ik zal deze route op de verkeersborden moeten lopen.
Net als ik vanmorgen naar het station loop, komt de pelgrim uit Eupen ook weer voorbij. Wij wensen ons nogmaals gute Reise.
De boemel is op tijd en om half 9 ben ik in Ambuzac. Ik vind gauw genoeg de goede richting en hoewel minder hoog, het gaat nog steeds op en af. Na twee uur lopen zie ik plotseling in de bovenhoek van mijn Garmin een paars lijntje verschijnen, mijn "ligne de vie". Weliswaar nog 4 km. tot het volgende routepunt maar wel in de goede richting.
In St. Priest-Taurion ben ik weer op de geprogrammeerde route. Het is een lange aanloop naar Limoges, druk en weinig interessant.
Om half 4 ga ik het Bureau de Tourisme binnen voor een stempel, plattegrond en een hotel. Het wordt Hotel Orleans Lion D'or, iets of wat gedateerd maar wel Centre Ville en niet te duur.
Door deze aanpassing heb ik nu in feite 1 dag "voorsprong" op de planning en zou ik zaterdag anders misschien een rustdag hebben in Limoges. Maar dat zien we morgen wel weer.

Vandaag 26 km. en totaal 899 km.


  • 11 Juli 2014 - 09:39

    Ton Hendriks:

    Fred,

    Bijna vakantie en nu volop ruimte om je te volgen. Bij mij komen de herinneringen weer boven. Jonge lekker genieten en niet te luxe hè, pelgrimeren is afzien.

    Een oude pelgrim.

  • 11 Juli 2014 - 12:47

    Jeanne En Chrit:

    hallo Fred hier een berichtje van ons vanuit het natte " melderse". Genieten van jouw stukjes en jouw humor. Wat maak je allemaal toch leuke, gekke, rare en interessante huizen, mensen mee . Blijf vooral schrijven want we blijven je volgen. Liefs en droog weer, chrit en jeanne.

  • 11 Juli 2014 - 12:47

    Jeanne En Chrit:

    hallo Fred hier een berichtje van ons vanuit het natte " melderse". Genieten van jouw stukjes en jouw humor. Wat maak je allemaal toch leuke, gekke, rare en interessante huizen, mensen mee . Blijf vooral schrijven want we blijven je volgen. Liefs en droog weer, chrit en jeanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 28185

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: