03-07-2014 Charenton - St. Amand Montrond - Reisverslag uit Saint-Amand-Montrond, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu 03-07-2014 Charenton - St. Amand Montrond - Reisverslag uit Saint-Amand-Montrond, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

03-07-2014 Charenton - St. Amand Montrond

Blijf op de hoogte en volg Fred

03 Juli 2014 | Frankrijk, Saint-Amand-Montrond

Vandaag een korte/rust etappe. In plaats van in een keer naar Le Chatelet te lopen, heb ik besloten om deze op te knippen, vandaag 12 en morgen 21 km. en gezien de temperatuur (29º) geen slechte beslissing. Mme Mativon belt met Bertrand Couetdic om te vragen of ik bij hem terecht kan en dat is ok. Vandaag volg ik het Canal du Berry en het loopt prettig in de lommer van de hoge bomen langs het Canal (declassee). Om half een ben ik op de plaats van bestemming en omdat Bertrand er nog niet is, ga ik in de tuin in de schaduw van een notenboom zitten. Een half uur later komt de gepensioneerde legerofficier en we drinken wat fris. Hij spreekt goed Engels en dat gaat mij ook beter af. Hij heeft al vele wandelingen gemaakt en aan de muur hangen veel herinneringen daaraan. Hij heeft een half jaar Chambre d'hote en de rest van het jaar reist en wandelt hij. Pelgrims kunnen bij hem voor 20 euro overnachten incl. ontbijt. Uiteraard kent hij Mme Mativon en hij vertelt dat zelfs hij haar Frans gemompel niet kan verstaan! 'S-avonds ga ik in het centrum eten en mijn dagelijkse pression drinken

Totaal 747 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 28208

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: