GR 654 - Reisverslag uit Vitry-le-François, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu GR 654 - Reisverslag uit Vitry-le-François, Frankrijk van Fred van Neerven - WaarBenJij.nu

GR 654

Blijf op de hoogte en volg Fred

02 Juli 2011 | Frankrijk, Vitry-le-François

Op de fiets van Vitry-le-Francois naar Brienne-le-Chateau, afstand 49 km., totaal 440 km.

Op weg naar SdC hebben twee "tussenstops" voor mij een bijzondere betekenis, Vezelay en Saint-Jean-Pied-de-Port. Omdat ik in 2011 graag Vezelay wil bereiken en dat lopend, bij gebrek aan tijd, niet haalbaar is, besluit ik dit laatste stuk per fiets af te leggen. Zo kan het gebeuren dat ik vandaag met een bepakte fiets voor het station van Vitry-le-Francois sta. Ook nu volg ik weer de GR654, weliswaar in nog grovere lijnen dan te voet en nooit echt vlak maar goed te doen. Ik fiets over rustige D-wegen langs grote velden met zonnebloemen en gedorst graan, de zomer is hier vroeger dan bij ons. Zo kom ik door plaatsjes als Arzillieres-Neuville, Chavanges, Lentilles met zijn houten kerkje en Maizieres-les-Brienne. Overnachten doe ik vandaag in Brienne-le-Chateau (La Croix Blanche) waar Napoleon zijn militaire opleiding genoot. In het VVV-kantoor krijg ik een stempel in mijn credential. Mijn fiets mag ik stallen in een achterkeuken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 28201

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 20 September 2018

3. Camino Primitivo (2018)

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

2. Via Lemovicensis (2014)

20 November 2009 - 04 Juli 2011

1. Op weg naar Vezelay (2009-2011)

Landen bezocht: